torsdag 10 april 2008

Wiki-fördomar

Äntligen börjar en hektisk vecka lugna ner sig och jag ska ta tag i min wiki-uppgift. Japp, jag är alltså senare än både Svante och Lisa. Men nu ska det ske. Jag håller just nu på att kolla lite på ordet jag ska komplettera lite på tänkte jag, och hittade då att en person som beskriver sig på följande sätt har skrivit på "mitt" ord tidigare:

Jag existerar också i verkligheten och heter egentligen [Förnamn Efternamn], är 31 år och bor i [Ställe] i [Stad] med min fru och våra kanariefåglar

Just så ser min bild av en wiki-författare ut insåg jag när jag läste detta. Inte så att han alltid är 31 år, men det är nog alltid en han. Och han utgår från att man måste förklara att han även finns IRL. Det är roligt, tråkigt och patetiskt på samma gång. Och det ger en hel del flashbacks till mina skolår med datorinriktning.

Jag vet egentligen inte om det är positivt eller negativt det jag skriver nu, det är nog mest ett konstaterande.

Men nu ska jag ta tag i min wiki-utökning!

Inga kommentarer: