onsdag 9 april 2008

Häftklamrar the old way - helst inte

Roligaste frågan idag när jag stod i infopunkten:

L=låntagare, K=jag

L - Den här apparaten som man använder för att häfta ihop med, var är den?
K - Jaha, är häftapparaterna borta? Du har en rätt tjock pappersbunt där så du behöver den stora apparaten va? (jag gör mig redo för att gå och hämta vår stora apparat så att han kan låna den)
L - Nej, jag menar den automatiska. Den är inte därborta.
K - Jaha den, den är dessvärre sönder och iväg på reparation.
L - Jaha, hmm... vad dumt.
K - Men då får du väl använda en manuell?
L - Nej det är för jobbigt... jag får helt enkelt lösa det på något annat sätt.

Ibland blir man liksom lite förbryllad.

1 kommentar:

Lena sa...

haha vad underbart, det är såna ögonblick som gör att jag saknar jobbet... :)