tisdag 15 april 2008

Smulan genererar positiva saker

Så där, då var vinterdäcken bytta. Himla praktiskt det här att vara gravid. Igår kunde jag stå brevid bilen och se på medan min far och svärfar gjorde gemensam sak i att byta däcken på bilen. Väldigt snabbt och lätt! Kändes lite skumt då jag tidigare alltid bytt däck, både på vår och på mina svärföräldrars bilar. Men med en putande mage är man tydligen inte betrodd längre. Nej då, jag är väldigt tacksam över att slippa stå och böka med det.

Annars tror jag att Smulans utveckling fortskrider som normalt. Eller ja, vad vet jag, det är ju lite svårt att se egentligen, h*n ligger ju liksom lite knasigt till för att kolla med blotta ögat. Men alla kontroller både på mig och på Smulan förra veckan hos barnmorskan var väldigt bra. Så då antar jag att allt är som det ska minsann - det känns tryggt.

2 kommentarer:

Lena sa...

Bra med smulrapporter då och då så vi får veta hur det står till! Särskilt för mig som inte ser magen växa dagligen eftersom jag sitter su casa och arbetar. Och jag tycker självklart man ska ha fördelar av att bära på kaksmulor. Väldigt impad är jag allt att du alltid bytt däck på bilen! Det har jag inte gjort en enda gång själv...

Katharina sa...

Kan man få upp impningsgraden ytterligare om man dessutom säger att jag alltid tvättar och vaxar bilen (eller bilarna faktiskt) också? =) Det är min far som är skyldig till allt. Han är den som satt igång mig för en 20 år sedan eller nåt.