onsdag 23 april 2008

I natt jag drömde något som...

Drömmar är roliga. Jag drömmer ganska mycket, och det är sällan läskiga drömmar så jag tycker att det är ganska trevligt att drömma faktiskt. Förra veckan var det dags för en dröm som utspelade sig på jobbet igen. Av någon anledning så var Martin och Oliver (ja just det, Lenas son) huvudpersoner den gången. Martin passade helt enkelt Oliver på jobbet och sprang omkring med honom i en bärsele hela dagen. Väldigt konstigt. Men drömmar är ju sällan realistiska.

Inatt drömde jag att Smulan kom ut. Det var en flicka som vad 54 cm lång och vägde 1,5 kg. Så man kan väl säga att hon var lite långsmal. Väldigt snäll var hon också. Så snäll att jag kunde lämna henne ensam hemma i två timmar under tiden som jag tog en tågresa någonstans. Vi får hoppas att det var mina farhågor inför föräldrarollen som tog sig uttryck där, så att det inte är något jag kommer göra. Förlossningen gick också väldigt bra. Ingen smärta att tala om, det var knappt så att det märktes liksom. Ja, som sagt, drömmar är ju sällan realistiska...

Men än är det tre månader kvar. Sen så.

1 kommentar:

Lena sa...

haha dom där drömmarna är roliga, det kan hända vad som helst. Var glad i alla fall att det inte var en bebis som vägde 9.6 kg som en kompis som oxå är (blivande mamma)drömde... Det känns skönt att Martin kan ta hand om Oliver på jobbet sen om vi inte får dagisplats ;)