onsdag 16 april 2008

Totalt Del.icio.us-frälst

Ok, jag är helt såld på del.icio.us. Så himla många bra grejer den sajten innebär! Visst, vissa smärre förbättringar skulle dom ju helt klart kunna göra. Som att se till att mina inställningar för tag rolls sparas, så att jag inte behöver göra om dom när jag vill ändra utseende på mitt taggmoln på bloggen.

Jag har börjat sortera mina taggar i bundels. Jag vet inte riktigt om det är bra än, eller om det bara är till att överföra fysiska begränsningar in i den icke-fysiska världen som Daniel så bra beskrev det.

Dessutom har jag hittat den här utomordentligt trevliga sidan med hjälp av del.icio.us! Så smart att kunna ta del av vad andra tycker är vettigt material. Ibland är andra människor bara till besvär, men ibland (och det är ju faktiskt för det mesta) är dom också väldigt bra att ha, social bookmarking är definitivt ett sånt tillfälle. Del.icio.us blir liksom lite som Rollyo på något sätt, fast så mycket bättre tycker jag nog.

Inga kommentarer: