söndag 13 april 2008

Håkan Håkan Håkan!

Igår var det dags för Håkan i Scandinavium. Himla bra, även om jag har varit på bättre Håkan-konserter. Vi hade sittplatsbiljetter, vilket gjorde att man upplevde konserten på lite annat sätt än om man står framför scen. Kanske var det det som gjorde att jag inte tyckte det här var lika bra som tidigare konserter. Men det var häftigt ändå, och det var häftigt att samtidigt som man var med i konserten kunna se konserten och åskådarna uppifrån.

Hur som helst, bästa låten blir nog nästan Mitt gullbergs kaj paradis. Fast det är svårt att säga. Det fanns många magiska stunder, som t.ex under Brännö Serenad, Känn ingen sorg för mig Göteborg eller Kärlek är ett brev skickat tusen gånger. Underbart. Men det var också väldigt roligt att höra låtarna från det nya albumet och framförallt hur de växte när han framförde dem live. Jag var inte särskilt impad av nya albumet när jag gick till konserten. Men väl på plats så blev det väldigt bra. Kanske helt enkelt för att jag tycker att Håkan är en sån bra liveartist. Tokbra på att förföra sin publik på ett äkta och bra sätt.

Kvällen avslutades med goda vänner uppe på Heaven 23. Väldigt trevligt, men lite sent för en gravid en som normalt brukar sova vid tio, och som därmed var idel gäspningar vid det laget.

Bilden är tagen av Malin Grönborg och jag har lånat den från gp.se.

1 kommentar:

Lena sa...

Åh var du på Håkan! kul! Han fick bra betyg i aftonbladet såg jag. Kan tänka mig att det blir annorlunda att sitta i Scandinavium och lyssna än att stå på golvet framför scen i en mindre lokal. Jag såg en lysande konsert i Karlskrona för några år sen tillsammans med The Ark, Moneybrother och the Hellacopters. (where the actionis) En liten lokal och vi stod nästan längst fram, svetten flödade. Nice!