tisdag 1 april 2008

Smulrapport

Då var 60% av graviditeten avverkad. Och nu böarjar det kännas att Smulan växer. Det är numera lite obehagligt att ligga på mage när man ska sova, det är liksom något som tar emot. Tidigare har liksom den mage jag haft plattat ut sig när jag lagt mig på mage, men se det går inte längre. Lena nämnde att mot slutet är det svårt att hitta någon bra position att sova i för det är liksom som en tyngd inne i kroppen. Jag föreslog att det kanske var bebisen, och när hon fick tänka lite på saken kom hon fram till samma sak. =)

Annars så är allt bra. Lite nästäppa emellanåt som gör att folk frågar mig om jag är förkyld, men jag skyller på graviditeten.

Men nu har vi alltså lite drygt fyra månader kvar. Det känns som en lång lång tid, men oj vad fort det kommer gå.

1 kommentar:

Lena sa...

Japp, Kakan är en smart tjej, hon fattade på en gång att det är bebisen i magen som är tyngden :) Jag försöker bara förbereda henne på att förbereda Linus på att sängen ständigt kommer att vara i gungning på slutet efter alla tusen vändningsförsök för att hitta det perfekta läget att ligga och sova i, för att inte tala om alla nattliga toalettbesök... ja du Kakan, du vet inte vad som väntar dig! Att vara gravid är knöligt, jobbigt, ibland smärtsamt men alldeles, alldeles... underbart! :)