onsdag 30 april 2008

Exotiskt #2?

I morse var det dags igen. Men den här gången i skafferiet. Jag öppnade dörren och vad skådar mitt norra öga (ok, jag vet inte om det var det norra men men) om inte en spindel! Stor var den, minst 2 cm i diameter och tjock äcklig kropp. Jag stängde dörren igen och utstötte några förskräckta rop. Gick och hämtade hushållspapper och tänkte ta mig samman och döda den. Helt sonika. L, som hört mina utrop, kom in i köket och undrade vad som var på tok. Jag förklarade och öppnade dörren till skafferiet igen. Spindeln syntes inte! Är det något som är värre än spindlar som man ser så är det spindlar som man inte ser, men som man vet finns där. Lurandes bakom ett hörn redo att gå till attack. Jag petade lite på nudelpaketen där den hade synts senast och vips så kom han fram igen. Jag och L dividerade om döda vs fånga och släppa ut, men kom fram till att döden var nog lättare (i alla fall för oss). Så dessvärre blev det mos även den här morgonen.

Men nu undrar man ju vad som väntar imorgon. Silverfisk och spindel. Dessutom har vi en igelkott på gården. Kanske kan det vara en elefant i soffan imorgonbitti, eller en torsk i toaletten? Spännande spännande!

Just det, blir det regn imorgon så vet ni vem ni kan skylla på...

1 kommentar:

Lena sa...

Det ser väldigt mörkt ut på himlen här så nu vet jag att det är ditt och Linus fel i alla fall. :)