onsdag 2 april 2008

Mitt i skapandeprocessen

Idag hade jag och Johanna undervisning med ingenjörsstudenter som ska göra sitt exjobb nu. Väldigt trevligt faktiskt. En jättebra grupp som hade så mycket frågor att vi inte hann med allt vi skulle göra på våra tre timmar. Men det är så är det är ibland. Hellre en bubblig grupp som tar tid (på ett bra sätt) än en knäpptyst grupp som resulterar i att man har nån timme kvar på föreläsningstiden när man sagt allt man vill.

Johanna pratade som vanligt väldigt intressant om skrivprocessen. Tänk vad man kan lära sig av sina kollegor. Hon visade också den underbara bilden om skaparprocessen som det inte går att göra annat än att känna igen sig i. Efteråt pratade vi lite, och jag konstaterade att även när man planerar undervisning så är det sådär som på den bilden. Johanna gav mig helt rätt och sa att så är det bara. Just nu ska jag egentligen sitta och planera undervisning inför imorgon då jag ska träffa 25 engeslkspråkiga masterstudenter. Men det går inte så bra just nu. Jag är liksom på fel ruta i skapande processen just nu. Det är bara det att bloggning inte finns med som en ruta i just den bilden som Johanna har på sin blogg, men det är definitivt en ruta i min skapandeprocess.

Inga kommentarer: