onsdag 2 april 2008

Smuldeg på väg!

Nu har jag skickat in mitt moderskapsintyg till försäkringskassan. Det ska tydligen resultera i att jag ska få information om föräldrapenning hemskickad till mig. Spännande. En väldigt läskig värld som man ska träda in i vad det lider. Jag har nog aldrig haft att göra med försäkringskassan hittills i mitt liv. Eller ja, direktkontakt alltså. Nåt finger har dom säkert haft med i spelet under mina 26 år. Men nu är det väl dags då att gå i närkamp.

Bilden kommer från bloggen Mina glädjeämnen.

2 kommentarer:

Lena sa...

Smuldeg, haha det var vitsigt. Ha inte för höga förväntningar på F-kassan för de är som de är... :) Däremot tycker jag att vi har ett fantastiskt system som tillåter oss föräldrar att vara hemma med våra barn med (viss) betalning i 480 dagar! Nice.

Daniel sa...

Instämmer med Lena, både om vitsar och förväntningar.

Jag är högskoleutbildad, har viss fallenhet för matte, god datorvana och svenska som modersmål. Ändå blir jag fullständigt förvirrad när jag ska försöka läsa informationen, räkna ut hur vi ska planera föräldradagarna eller fylla i formulären.

Såsmåningom ger man upp och tänker på det mer som att spela på Lotto. Kryssa i lite rutor på måfå, ibland får man pengar och ibland inte.