torsdag 3 april 2008

Flöden i BADA

Jag satte upp lite flöden i BADA tidigare i veckan. Precis som Karin x2 tänkte jag bevaka "min" institutions publikationer. Så jag har alltså ett flöde för IH:s forskningspublikationer, och ett för studentuppsatserna. Dessutom lade jag upp ett flöde för samtliga forskningspublikationer på skolan.

Men jag är faktiskt inte helt nöjd. Dels så blir det ju lite konstigt när man får meddelande om att en ny forskningspublikation kommit, när den i själva verket kom för ett år sedan. Det finns ju i och för sig ett vettig förklaring till detta. Systemet är nytt och man håller fortfarande på och lägger in gammalt material, så man får ju ha förståelse för det.

En annan konstig sak däremot är datumstämplarna på flödena. I går kom ett meddelande om Johan Hagbergs doktorsavhandling, som mycket riktigt har kommit i dagarna, så det var ju jättebra att få meddelande om det. Men datumstämpeln på det flödet är 2007-10-30. Det gör mig lite konfunderad. Jag antar att det är någon inställning i BADA som är fel här kanske? Daniel och Sofia? Har ni någon teori?

1 kommentar:

Sofia Arvidsson sa...

Nej precis, när det gäller nya publikationer från BADA så är det ju nytt i BADA, men inte alltid nytt i den bemärkelsen att det är nyligen publicerat.

När det gäller datumstämplarna däremot måste vi ta en titt på detta, jag satt bredvid Jessica från MAH när jag läste ditt inlägg och det visade sig att de hade samma problem. Jag och Daniel får kolla vidare på det!

Tack för bra synpunkter! :)