torsdag 17 april 2008

Möte och sol

Idag har jag varit på möte nere på Göteborgs UB. Hela dagen lång har jag suttit i deras lilla konferensrum och pratat digitala lärresurser och öppen lagring av dessa. Jag är nämligen med i ett projekt som rör just dessa saker. OERIIR kallas det. Med i projektet är också Göteborg, Malmö, Uppsala och Stockholm. Det var ett väldigt bra möte som verkligen klarade upp saker i mitt huvud, där var nämligen rätt trassligt innan jag gick dit. Men nu har jag i alla fall fått ordning i ett hörn av hjärnan och jag har fått koll på vad jag förväntas göra. Det känns tryggt. Dessutom var det skönt att höra att de allra flesta var lika lost som jag innan vi träffades idag. Alltid skönare att veta att det är fler som är lite förvirrade.

Det var ingen jätterolig dag att sitta inne i ett konferensrum och häcka dock. Solen var ju helt underbar därute. När vi var klara blev det en stros nedför Avenyn i solskenet och sen glassköp. Underbart!

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

En TipTop är väl aldrig fel!