tisdag 7 oktober 2008

Östra kyrkogården

Igår tog vi en promenad ner till Östra kyrkogården för att plantera lite ljung på min mammas mormors och morfars grav. Vädret var alldeles underbart med sol och klarblå himmel. En helt perfekt dag för promenad och plantering helt enkelt. Jag tycker det är väldigt rogivande att promenera på kyrkogårdar. Där är ofta väldigt fint, och det är fascinerande att gå och läsa på gravstenar och fundera över livsöden. Dessutom är Östra kyrkogården en kyrkogård med så varierande gravar, gamla och nya, pampiga och mer oansenliga.

På kyrkogården träffade vi också Harrys hare, Herman tror jag bestämt han heter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det är fantastiskt att ha så underbara döttrar!
Tack för att du fixat detta!

Ni fick ju en skön förmiddag ute i det fina vädret också. *ler*

Krama Fred från mig.
Mamma/mormor