fredag 3 oktober 2008

De sparkas av ändå

Vi håller på och testar sockor här hemma. Det spelar liksom ingen roll hur väl man tar på vissa sockor, sätter fast dom under eller över byxmudden, de sparkas av ändå. Och vips så saknas en eller två sockor och fötterna bli kalla. Men så har vi två par sockor som sitter kvar på. Dom är bra, men dom kan man ju inte använda hela tiden. Inte för att fotsvetten är särskilt stark hos lillkillen, men det är faktiskt helt möjligt att spy även på strumpor. Så igår så gick vi runt i lite affärer och klämde och drog i hur många olika sockar som helst. Vi fick med oss två par av samma sort hem (de såldes i tvåpack) och hittills verkar de funka. Trots en intensiv morgongymnastik sitter sockarna kvar som vi satte på dem i morse.

Tänk jag trodde att socka i plural hette sockar, men se det tyckte inte rättstavningsprogrammet här på bloggen. Sockor är det minsann.

1 kommentar:

tussemormor sa...

Jag tror att sockar är västkustskt. Jag som är uppvuxen i södra Dalsland har under en stor del av mitt liv sagt sockar, men har så småningom lärt mig att det heter sockor!!