tisdag 14 oktober 2008

På stan en sväng

Idag har jag och Fred varit nere på stan en sväng och träffat lillasystern. Min lillasyster alltså, inte Freds, han har ingen. Vi åt en sen lunch på Fröken Olsson, köpte blått sidenband till Freds dopklänning (på söndag smäller det), skjorta och slips till L och lite tyg att sy roliga saker med. Dessutom lämnade lillasystern blod. Jag måste vänta ett halvår till innan jag får lämna blod igen efter att Fred föddes, men det hindrade inte att vi följde med till Droppen. Därinne charmade Fred nästan tofflorna av några sköterskor. "ÅH! Det är en bebis här!" Fred behövde dessutom ett blöjbyte, men det fanns inget skötbord på toaletten. En av sköterskorna såg vad jag letade efter och undrade om jag behövde ett skötrum, och jo, det behövde jag ju. Kom kom kom, sa hon och tog med mig in i deras fikarum där hon föste undan två av sina kollegor till ena hörnet av soffan. "Här ska hon byta blöja! Ni får flytta på er!" Så vi bytte blöja, tackade så mycket och gick ut igen för att äta. Fred mjölk, och jag snyltade en kaka, trots att jag inte lämnat så mycket som en droppe blod den här gången.

Inga kommentarer: