måndag 13 oktober 2008

November kommer tidigt i år

Jag tror minsann att november kommer tidigt i år. Ingen sol så långt ögat når, knappt något ljus alls faktiskt. Men massor av grå regntung himmel. Fast det är klart, just nu håller den på att lätta något. Regnet bara öser ner, det började när jag och Fred var ute och gick. Men när vi väl kom in och kände doften av nybakt bröd, så gjorde vätan och vädret inte särskilt mycket. Japp, jag har bakat igen. Den här gången med rätt mängd sirap, så det ska bli spännande att se skillnaden.

Nu: städning och dammsugning. Sen strykning följt av matlagning. Ska bli spännande att se hur långt jag kommer innan Fred vaknar.

3 kommentarer:

Anette sa...

Vilken tur Ni satsade på så bra regnställ.
Lukten av nybakat är aldrig fel.

Lena sa...

Jag har förstått att vädret varit lite risigt här, i Rom hade vi 25 grader och sol och plenty gelati! Men jag skriver inte här bara för att retas, eller nja, njo, det gör jag nog. hehe :)

Katharina sa...

lena: pfft!