fredag 24 oktober 2008

Igår

Igår lyckades vi med både det ena och det andra. Vi fick köpt de tröjor vi ville ha på Polarn. Vi funderade ett tag på vilket Polarn vi skulle gå till, om vi skulle ta oss ner på stan eller om vi skulle bege oss till Allum. Till slut blev det bestämt att vi skulle promenera ut till Allum, för att kompensera för alla kakor vi ätit dagen innan. Fred protesterade lite och sa att han minsann inte ätit några kakor, så han tänkte då inte gå. Ner i vagnen med honom alltså, och sen promenerade jag. En timme dit och en timme hem i det härliga vädret. På vägen dit gick jag genom en massa olika villaområden. Det är så roligt att gå och kolla på olika hus. Se hur folk har valt att göra med sina hus och trädgårdar. I varje homogent villaområde finns det alltid minst ett hus som är totalt annorlunda.

När vi kom hem igen var det äntligen dags för klädkammaren att få sig en omgång. Sanningen är att jag hade faktiskt börjat med det dagen innan, så allt låg huller om buller i vårt redan stökiga vardagsum. Men jag hann aldrig färdigställa städningen den dagen, för Fred ville mycket hellre ha sångstund än att sitta och kolla på när jag vek kläder. Men i går gick det bra att vika kläder, paketera om mammakläder och sortera ut sånt som inte används. Så nu är det i princip klart. Så skönt!

Inga kommentarer: