söndag 26 oktober 2008

Ständigt aktuella frågor

Nu har jag äntligen tagit mig tid att se mitt inspelade Kobra. Jag väljer att spela in det varje vecka för det är inte alltid man har tid att sitta och kolla just när det sänds. Nu kan jag istället sätta mig och njuta när det är matdags för Fred. Man kan ju i och för sig också kolla på SVT Play, men nu har vi ju en sån fiffig mackapär att spela in på, så då använder jag den. Hur som helst, nu har jag hunnit se, ett väldigt bra program på temat Sanning.

Blev väldigt sugen på att läsa boken True Enough: Learning to Live in a Post-Fact Society av Farhad Manjoo som bland annat hävdar att människor tenderar att tycka att information är objektiv så länge den överensstämmer med den egna åsikten. Väldigt spännande, och dessutom ständigt aktuella frågor, särskilt för en annan som är bibliotekarie.

3 kommentarer:

Lena sa...

Ja det stämmer ungefär överens med min åsikt :)

Katharina sa...

Skönt, då är jag alltså objektiv. =)

Lena sa...

Exakt.:)