tisdag 7 oktober 2008

12 veckor

Idag är Fred 12 veckor. De senaste dagarna har han börjat upptäcka sin kropp mer och mer. Fötterna har han liksom sett och funderat en del över när han har suttit i knät på oss i soffan de sista veckorna, men de senaste dagarna har han upptäckt dom även när han ligger på skötbordet, och igår fick han tag på sina fötter för första gången. Dessutom har han upptäckt att han har någonting mellan benen som man också kan ta på och pilla på när man ligger naken på skötbordet.

Han har också börjat greppa efter saker rejält nu. Grodan till exempel kan man ta i armen och försöka stoppa in i munnen. Riktigt roligt.

Att Fred är 12 veckor innebär också att mitt operationsärr är 12 veckor, och det var den gräns läkaren gav mig innan jag åkte från BB. "Efter 12 veckor får du göra vad du vill, gympapass, löpturer, allt funkar då." Jaha, då har man inget att skylla på längre...

1 kommentar:

Lena sa...

Nä nu har du inget att skylla på, lustigt nog har inte jag det heller men jag skyller på allt, för jag är en latmask...