fredag 24 oktober 2008

Alltså: problem

Vi har ett litet problem med babygymmet här hemma. Eller ja, det är mest Fred som har problem med det. Normalt är ju att ligga som på bilden nedan i bebygymmet:

Lite mindre normalt är det att ligga så här:

Och rätt onormalt är det att ligga såhär:

Men alla ovanstående sätt funkar! Och bara för att det är onormalt är det ju knappast ett problem, i så fall vore ju hela familjen ett problem (hmm...).

Nåväl babygymmet blir ett problem när han hamnar som på sista bilden fast mellan två motstående ben på gymmet. För så fort man får något under fötterna så måste man ju ta spjärn, och hamnar man mellan två ben och tar spjärn så får man ett babygymsben rakt i fontanellen, och det mina vänner, det gör ont. Alltså: problem.

Dagens outfit är förresten den supergoa fredsdräkten som Fred fick av Oliver i somras. Dagens outfit på mamman är, som ni ser, svarta sockar - ja inte bara, men det är ju det enda ni ser. Resten är tämligen ointressant.

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag föreställer mig att du står i volangklänning med tiara. :)

Jag tror att Fred har fastnat i vinkelvolten så att säga, ett ganska vanligt problem för bebisar, de rör sig mer o mer men till synes ofta helt okoordinerat, de vet inte riktigt vart dom är på väg :)

Katharina sa...

Precis så glamorös är jag varje dag, alldeles riktigt Lena. =)