fredag 10 oktober 2008

Fredagskänslan

Idag är det fredag. Och det är något som man inte riktigt känner av på samma sätt när man är ledig som när man jobbar. Det är svårt att få till då en där fredagskänslan. Så för att vi skulle få till myskänslan på kvällen jag och Fred så bestämde vi oss för att ge oss ut i regnvädret. Så vi tog oss en promenad runt Härlanda tjärn i regnet och rusket. Planen var att bli lite våt så att det skulle vara skönt att komma in och krypa upp i soffan igen. Fred nappade inte riktigt på idén. "Äh, jag lägger mig nog i vagnen och sover lite istället" sa han och slocknade. Men jag gick. Och jag har kommit på en grej, sport-BH känns extra viktigt när man ammar, det finns ju liksom mer som kan skumpa upp och ner då. Men det är väldigt jobbigt att amma med en spor-BH. Så den måste liksom vara enkel att ta av, och allra enklast blir det ju om man sätter den utanpå kläderna. Man kan säkert köpa någon dyr amnings+sport-BH. Men jag gör alltså såhär istället (helt pisseblöt efter promenaden runt tjärnet):

1 kommentar:

Lena sa...

hehe vilket bra tips till alla ammande kvinnor! :) Och visst känns det lite orättvist ibland när bebisen får ligga o gotta sig nerbäddad i värmen i vagnen medan man själv blir "pisseblöt" ...