fredag 7 mars 2008

Rubrikbild!

Jag har fått till en rubrikbild! Men precis som Svante var jag tvungen att byta template för min blogg för att få till det på bästa möjliga sätt. När jag hade min förra mall så låg det liksom en annan bakgrund i rubriken som gjorde att det blev fult och konstigt när jag ville ha dit min egen. Att byta template var dock inte så krångligt, det jobbiga var bara att alla templates har ju olika storlek på sina rubriker. Jag fick alltså göra min rubrikbild i lite olika storlekar innan jag hittade "rätt" mall.

Hur som helst, nu är den på plats. De två bilderna har jag tagit ifrån flickr, bilder som har CC-rättigheter, och som jag fick modifiera som jag ville. Så stor cred till Mrs Magic och mahalie på flickr. Det svåraste tycker jag är att veta hur man ska ge cred på ett bra sätt. Jag menar hade jag bara använt bilden i ett inlägg här på bloggen så hade det varit ganska lätt. Nu ligger bägge bilderna där uppe hela tiden och jag vet inte riktigt var jag ska skriva fotografernas namn... Svårt svårt. Nå väl, jag tror inte att jag blir stämd den här gången i alla fall.

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Bilden du fått till säger mycket tycker jag.
Det där med att byta mall har jag också upptäckt att man måste göra.
Några av mallarna går att göra om en hel del, medan andra inte fungerar lika bra.