onsdag 19 mars 2008

Rapporter inför OS

Det är ju som bekant OS i sommar och nu börjar rapporterna trilla in. Carolina Klüft kommer till exempel inte att tävla i sjukamp. Det som vi är så vana vid. Istället satsar hon på tresteg och längdhopp. Spännande spännande! Förstår absolut om man måste ändra fokus emellanåt för att behålla gnistan och intresset för det man gör. Nu är det bara till att hoppas att Christian Olsson också blir frisk, så att vi får se lite svenkt hopp i det manliga tresteget också.

OS ska bli roligt*. Speciellt som jag har planerat det så himla bra så att jag är ledig då. Bebisar ska planeras in rätt. Dessvärre har jag en tendens att bli en soffsittare när det är sportevenemang på TV. Under förutsättning att det är rätt sorts sport, ishockey och fotboll intresserar mig inte särskilt mycket. Men friidrott, skidor, simning eller något annat går alldeles utmärkt. Så vi får hoppas att jag inte fastnar i soffan alltför mycket. Men jag antar att en arg bebis ska kunna få upp mig ur soffan om det behövs. Däremot har jag ju inte beställt en arg bebis, jag har beställt en sån bebis som Lena fick. Så vi hoppas att det inte blir felleveranser i juli.

*Sen har vi ju den här Kinafrågan som kanske inte gör det lika roligt som det skulle kunna vara. Men jag orkar inte gå in på det nu.

Bilden kommer från http://www.sr.se.

4 kommentarer:

Svante sa...

Unfortunately, they don't make 'em by the dozen...

Katharina sa...

Attans! =)

mia sa...

Ja, det är ju detdär med Kina! Borde Svenska idrottare bojkotta, eller? Dalai Lama sa att han tyckte Kina är väl värd att ha OS trots allt. Så då så!
För övrigt Katharina så tycker jag du är lika lugn, fast kanske inte riktigt lika harmonisk som Lena (tror aldrig jag träffat någon som utstrålar sån harmoni som hon gör), men du sitter ju i samma rum, så det borde bli en som Oliver vad nu än Svante påstår.

Lena sa...

Lustigt nog har Stefan planerat att vara pappaledig under OS, en inte alltför ovanlig företeelse har jag märkt. En kompis man planerar sina barn efter tour de france... ::)