tisdag 11 mars 2008

Bilder, Picasa och Flickr

Som jag skrev tidigare så har jag skaffat mig ett flickr-konto. Jag vet inte om jag är så jätteimpad av deras tjänst faktiskt. Det känns onödigt omständligt med massor av bekräftelser som jag måste ge hela tiden, och konstiga animeringar när jag flyttar en bild. Dessutom har jag problem med att få in ett bildspel från flickr, precis som Karin. Så jag tror minsann att jag ska kika lite på Picasa också, se om jag tycker bättre om deras tjänst innan jag börjar pilla allt för mycket med att få in ett bildspel från flickr.

3 kommentarer:

Kristallena sa...

Din rubrikbild är jättefin! Hur har du gjort den? Har du gjort den i Photoshop?

Katharina sa...

Tack! =) Och ja, jag har gjort den i Photoshop. Sammanfogat lite bilder och lagt till lite text. Ändrat lite på ljusstyrka och voila!

Daniel sa...

Håller med om rubrikbilden. Riktigt snyggt.

Picasa är ett skåp för förvaring av bilder. Flickr är ett universum. Klart att det blir lite krångligare då.

Tyvärr är Picasa rymligare också ... Så jag använder Picasa för mina egna foton.