torsdag 20 mars 2008

Datorer till barnavdelningen

Den här artikeln fastnade jag för i tidningen i morse. Det är ett kort reportage om att barn inlagda på Drottnings Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg får låna datorer under tiden de vårdas på sjukhuset. Hittills är det bara ett prov, och det är tre stycken killar som fått varsin dator. Tanken är att man inte ska behöva bli isolerad även från cybervärlden när man ligger på sjukhus, det räcker gott och väl med att man är isolerad från skolan och kompisar IRL. Himla bra projekt och nu är det väl bara att hoppas på att fler datorer kommer inom kort!

Såna nyheter tycker jag om att läsa på morgonen. Det gör liksom att dagen blir lite lättare. Vi prenumererar på GP, och jag hinner oftast bläddra igenom minst två av tre delar när jag äter frukost. Och då menar jag alltså bläddra. Skanna av och läsa rubriker. Dessutom har jag tid att fastna i en-två artiklar och läsa. Egentligen borde man väl läsa mer, men det känns liksom inte riktigt som om tiden finns där...

Inga kommentarer: