onsdag 19 mars 2008

Datorlös

Min dator är inlämnad på service eller vad man ska säga. Den fungerade helt enkelt inte riktigt som den skulle, skärmen flimrade emellanåt vilket är ganska irriterande. Det är nu fem veckor sedan jag lämnade ifrån mig den, och i början saknade jag den en hel del. Sen har jag liksom vant mig, och datorn är ju långt ifrån livsnödvändig, men den sätter en liten guldkant på tillvaron emellanåt. Nu har jag dock börjat sakna den lite igen. Det är ganska skönt att kunna ligga och slösurfa lite på bloggar i soffan emellanåt. Och så kom jag på att jag ska vara jourhavande bibliotekarie nästa lördag, så därför har jag nu sagt åt L att om min dator inte är tillbaks innan dess så måste jag ha hans under den tiden. Japp, vi är en sån familj med två datorer, en stationär och en bärbar. Men i alla fall, jourhavandetiden är räddad - plikten framför allt som Gustaf VI Adolf skulle ha sagt.

Nu är det dags att planera lite undervisning.

Bilden är tagen från http://www.hp.se.

Inga kommentarer: