fredag 14 mars 2008

Nyhetsflöda mig hit och nyhetsflöda mig dit

Jaha, då har man fått en duvning i nyhetsflöden, flöden, feeds eller vad man nu ska kalla det.
Jag har använt mig av det en del innan, och har då använt Snarfer. I Snarfer har jag en del IK-bloggar registrerade, men problemet är att jag inte har öppnat Snarfer på ett tag. Jag hade helt enkelt inte tid att hålla mig uppdaterad, så då valde jag att inte öppna programmet. Nu ligger det en hel del nya inlägg där att läsa, närmare bestämt 115 stycken. Jag får se om jag tar mig igenom dem, eller om DELETE-knappen får komma till användning.

Jag använde även Snarfer ett tag helt privat för att hålla koll på de bloggar jag läste för skojs skull. Det jag då märkte var dock att det blev liksom inte lika roligt. Jag effektiviserade lite för mycket kändes det som. Kanske för att jag inte läste så många bloggar så att det blev "jobbigt" att surfa runt till dem. Jag insåg helt enkelt att en del i mitt bloggläsande, anledningen till att jag gjorde det, var att fördriva tid och kolla runt på kommentarer och så vidare. Det nöjet försvann när jag helt kliniskt började prenumerera på bloggarna istället.

Men nu tar vi nya tag och jag vet att flöden är alldeles ypperliga att använda sig av, speciellt när man hittar rätt användningsområde. Det första jag ska göra är att lägga upp flöden för kollegornas bloggar.

Inga kommentarer: