lördag 29 mars 2008

Jobb på en lördag

Då är det bara tio minuter kvar av min arbetstid idag. Fråga biblioteket har inte varit intressant för någon idag heller, så på den fronten har det varit väldigt lugnt. Eller förresten, det har kommit en fråga, till vår lokala instans på HB. Men den kunde jag inte svara på eftersom jag behövde tillgång till någon databas eller vår tidskriftslista eller Samsök för att kunna lösa den. Dessvärre verkar det som att servern som hanterar dessa tjänster hos oss har bestämt sig för att ta helg. Illa illa.

Istället har jag fått jobbat undan lite undervisningsförberedelse, jag har köpt lite standarder och jag har kikat runt lite på det här med Wikis. Jag har ännu inte kommit fram till var jag ska göra mitt tillägg till Wiki-världen, men jag har kommit fram till följande: Wikipedia är fascinerande! Det finns bland annat en artikel om Mammakläder. Men jag skulle nog säga att det är ett ganska dåligt Wiki-exempel, en tämligen överflödig artikel som egentligen inte är fakta. För kalla mig bibliotekarie eller petig eller nåt, men jag vill ha åtminstone EN referens.

Inga kommentarer: