fredag 7 mars 2008

Inte konstigt att man inte blir frisk

Förkylningen börjar äntligen släppa sitt grepp lite grann om mig. Sakta sakta, och för hoppningsvis är det faktiskt så att jag börjar bli frisk. Men jag har nu kommit på att det inte är så konstigt att jag varit förkyld, blivit lite bättre och sedan blivit sämre igen. På en av alla dessa sajter man kan läsa om graviditeter står om det vecka jag är i just nu:
Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.
Hah! Det är någon som snor mina antikroppar! Så här sitter man och är sjuk och har ingen som fajtas inom en. Attans!

(Jag förstår förövrigt att det inte är just den här veckan och enbart den här veckan som antikropparna överförs, så det lär inte bero på enbart det. Men det ska tydligen ta längre tid för gravida att bli friska från en förkylning... Har antikroppar förresten något med motstånd mot förkylningar att göra?)

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag måste ha tagit Olivers antikroppar för jag var istället inte sjuk nån gång under hela min graviditet. Livet är orättvist... undrar om jag kan ge honom dom i efterhand? :) Det är väl inte din mage på bilden som sagt, i så fall blir det nog tvillingar...

Katharina sa...

Nej nej, magen är inte min! =)