fredag 28 januari 2011

Ute ur bubblan

Idag är första dagen utanför bubblan, ni vet den där som uppstår när man precis fått bebis och mamman och pappan får vara hemma samtidigt. Idag jobbar L första dagen sen Vera kom. Alltså är jag ensam hemma med två barn, och det går rätt bra hittills.

Fram tills nu har vi:
Vaknat, ammat, klätt på oss (alla tre), borstat tänderna, ätit frukost, plockat ner frukostdisken i diskmaskinen, plockat ner torr tvätt, hängt upp blöt tvätt, bytt lakan, ammat, lekt lite med lego, bytt blöja, klätt på oss ytterkläder, gått en promenad till och i skogen, ätit lunch, bytt blöjor, lagt Fred att sova middag, ammat. Och tja, det är väl där vi är nu.

Saker som har bortprioriterats:
Slänga in de smutsiga lakanen i tvättmaskinen, hämta posten, ringa tillbaks till de som ringt mig undertiden som vi var i skogen, plocka av bordet efter lunchen.

Två timmar kvar tills L kommer hem så det ska nog gå bra detta.

Och ja, jag vet - folk är ensamma med två barn (och ibland fler!) titt som tätt, men jag brukar inte vara det...

2 kommentarer:

Lena sa...

Bra jobbat tycker jag! här äter vi bara tårta titt som tätt :)

bollebygdsbo sa...

Låter som en bra dag. ;)
Du får snart en vana vid detta du också.;)
Kram till er alla