tisdag 11 januari 2011

Föräldraledig

Andra dagen som föräldraledig. Det är förvånande och fascinerande hur lätt det går att släppa jobbet. Jag har knappt tänkt på jobbet sen jag gick hem förra måndagen (vilket är lite dumt eftersom jag har lite grejer kvar som jag borde göra här hemifrån). Men det är ruskigt skönt att bara vara hemma. Förra veckan gick ju i ett huj, då var ju hela familjen ledig, vi hade semester. Men från och med igår är jag alltså föräldraledig igen, det innebär också att Fred från och med igår är så kallat 15-timmars-barn på dagis. Han får alltså gå 15 timmar i veckan under tiden som jag är föräldraledig på nästa barns föräldraledighetsdagar.

Här hos oss innebär 15h att man går 3 dagar i veckan, 5 timmar om dagen. Tisdag, onsdag och torsdag kommer han vara på dagis. Så idag är det dagis, och jag är hemma. Väldigt bra för oss bägge två tror jag. Fred tyckte det var väldigt spännande att få komma tillbaks till dagis igen efter ledigheterna och träffa alla kompisar (och då speciellt Märta). Och jag får tid att bara vara, läsa på inför förlossningen (om man nu kan läsa på inför den) och boa lite mer här hemma. Än är det antagligen någon vecka kvar till bebisen ska komma. Vi får väl se...

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Så skönt för dig. Försök att vila lite också, men jag vet att man vill fixa och dona när man får vara själv några timmar.
Kram