tisdag 25 januari 2011

Varmare sängar

Jag fick två vetekuddar i julklapp, precis som jag önskat mig. Tanken var ursprungligen att jag skulle ha nytta av en vetekudde eller två när förlossningen drog igång, som en form av smärtlindring liksom. Det visade sig att det var inte något som funkade på mig. Eller ja, jag klarade inte av den distraktionen som en värmande kudde utgjorde.

Hur som helst - nu är det hur bra som helst att ha två vetekuddar. Varje kväll värms kuddarna upp, en hamnar i Veras säng och en i min. Jag lägger dit dem (eller ofta är det faktiskt L som får göra det eftersom jag är upptagen med att amma Vera) en stund innan vi ska sova, för Veras del gör det att hennes säng är uppvärmd och temperaturskillnaden mellan min (eller Linus) famn och hennes säng blir inte så stor. För min del gör det att min säng är varmare och snällare mot mina bröst som inte riktigt vant sig vid att amma en liten människa X antal gånger varje dag. Så hurra för vetekudden!

3 kommentarer:

Lena sa...

Vad smart du är! varför tänkte inte jag på det? hm

Caisa sa...

Hej DU! Vilken rolig blogg - har själv börjat skapa en blogg men vet inte om jag vågar.. VETEKUDDE e grymt! Kommer köra samma sak eftersom vi har ca 15 grader i vårt sovrum!

Katharina sa...

Lena: jag kan inte ta på mig ansvaret för att ha kommit på idén. Jag läste om det på det där käcka internettet.

Caisa: roligt att du hittat hit! Klart du vågar, du kan göra som jag, inte skylta med det, utan låta folk hitta om de är tillräckligt smarta. =) Problemet med vetekudden är bara att den tappar värmen efter några timmar. Den klarar alltså inte av att hålla Veras säng varm under tiden hon är uppe och äter första målet mat. Det brukar resultera i att hon sen hamnar i min säng istället... =)