fredag 21 januari 2011

Framgångar på hemmafronten

För en vecka sen så såg det ut så här i ett av våra fönster:

Jag hade avslutat sömnaden av fyra nya gardinlängder under torsdagseftermiddagen och tänkte städa bort julen och få in lite vårvinter istället. Jag kom inte längre än att jag fick upp en gardinlängd, sen blev det fokus på annat istället - värkar och förlossning. Så när jag kom hem i lördags såg det fortfarande ut som på bilden. Under lördagskvällen gjorde jag och Fred ett ryck och fick plockat ner alla adventsstjärnor och ljusstakar ur fönstren. Men gardinerna såg fortsatt ut som på bilden ovan. Söndagen gick och jag satte i strykjärnet två gånger under dagen för att få strukit gardinerna och satt upp dem, men det kom liksom alltid något (typ amning) i vägen. Sen på måndagen fick jag äntligen upp en längd till. Men i rummet finns totalt fyra gardinlängder alltså. Till slut, på onsdagen fick jag tummen ur och fick struket och satt upp de två sista gardinlängderna. Jag tror minsann det är mitt längsta gardinbyte någonsin. Men nu är det vårvinter i rummet, och soffan på bilden är inte fullt lika belamrad med grejer heller... Det kallar jag framgång.

Andra framgångar här hemma? Tja, amningen går bra och Vera passerade sin födelsevikt (dom går ju ner en del i vikt under de första dagarna) när hon var fem dagar gammal. Tydligen har de tio dagar på sig att göra det (om de inte gör det så vet jag inte vad som händer, antagligen rycker BVC ut och gör någon insats - tänk FBI:s insatsstyrka typ).

Inga kommentarer: