onsdag 12 januari 2011

Förlossningsrelaterade citat, del 2

Ett annat lite intressant citat kommer från Checklista för blivande föräldrar (om vad som är bra att ta med till förlossningsavd. & BB), ett papper jag fått från mödravårdscentralen:
Tänk på att äta bra dagarna och även strax innan ni åker in till förlossningsavdelningen. Man behöver äta för att orka arbeta! Ät gärna s.k. långsamma kolhydrater som ris, bröd, pasta & flingor.
Jag trodde själva grejen var att man inte riktigt vet när förlossningen sätter igång. Och om man inte vet det, hur ska man då veta när "dagarna innan" börjar? När ska jag lägga om min kost så att den liknar en vasaloppsåkares? L tyckte i och för sig att det är ju sånt vi brukar äta, så det borde väl inte vara några problem. Men å andra sidan, nu har vi ätit potatis till middag tre dagar i rad. Betyder det att "dagarna innan" inte har börjat än? Eller ja, det får vi väl hoppas att dom inte har gjort, för jag äter ju uppenbarligen helt fel. Imorgon får det banne mig bli lite pasta!

Inga kommentarer: