onsdag 12 januari 2011

När kommer tomten?

Vi har ett litet problem här hemma. Fred pratar ideligen om tomten. Det är tämligen uppenbart att han har fattat att det där med tomten var ju faktiskt himla bra. Man fick paket! Och ganska många paket också. Så nu duggar både påståendena och frågorna om att eller när tomten ska komma tätt här hemma. Det var något av det första han sa i morse när han vaknade - Tomten kommer hem till mig! Så får man då förklara att jo, tomten har varit här, men det dröjer ett bra tag innan han kommer igen. Det ska vara sommar och bla bla bla. Men budskapet går liksom inte riktigt in. Igår när vi åkte hem från dagis var det samma sak, tomten skulle komma hem till honom snart. Och inte nog med det, dessutom fanns redan en kort önskelista klar. Jag vill ha en stor stor bil i paket. Jahaja, där ser man, han börjar få grepp om att man kan önska sig saker i paketen. Men inte nog med att han hade koll på sin önskelista. Han hade även koll på min. Mamma, du vill ha en liten kofta till bebisen. Hur sjutton han visste det har jag ingen aning om, men det är faktiskt något jag funderat över. En vanlig tröja/kofta är något jag tänkt på saknas i bebisens lilla garderob. Dessutom är ju paket trevligt, så jag funderar på att ansluta mig till Freds lilla tomte-fanclub.

Så nu undrar vi om någon har sett den här mannen:

I så fall får ni gärna skicka honom i riktning mot vårt hus.

2 kommentarer:

Anette sa...

Vad jag vet så är det julgransplundring på dagis i morgon. Därav kanske tomtesnacket.
Paket kanske kommer när han fått ett liten syskon.

Katharina sa...

Julgransplundringen kan nog förstärka det kanske, men tomtepratet har varit igång ett tag faktiskt. Vi får väl fortsätta förklara att det ska vara sommar och allt sånt först. Nån gång så går det väl in. =)