tisdag 1 februari 2011

Vardag

Då så, tisdag idag och första dagen som Fred skulle till dagis efter lillasysters ankomst. Jag har varit lite nervös inför detta att ha en tid att passa, vi ska vara på dagis vid 8:45. Nu händer det väl inget speciellt om vi skulle bli sena, men jag vill vara i tid. Så lite oro har jag allt känt. Men Fred var på dagis i tid i morse, och då hann vi ändå med ett klädombyte efter att Fred lagt sig i en vattenpöl ute på gården när vi var på väg ut till bilen. Han blev helt genomblöt om byxorna och konstaterade att "Det VAR halt mamma" precis som jag varnat för en minut tidigare.

Väl på dagis sprang han raka vägen in i lekrummet, och en av hans fröknar fick gå och hämta honom för att han skulle säga hej då till mig och Vera. Jag ville att vi skulle göra det ordentligt idag så att han hade koll på att både jag och Vera åkte därifrån. Han pratade nämligen en del innan om att Vera också skulle vara på dagis. Hur som helst så tror jag han är väldigt glad över att vara tillbaks på dagis, vilket känns väldigt bra.

Så nu då, nu är det jag och Vera - home alone. Funderade lite på att gå en promenad, men eftersom jag känner av foglossningen idag igen (efter att inte känt av den i stort sett alls på flera dagar) och det är halt ute, så skjuter jag nog upp promenaden till imorgon eller så.

3 kommentarer:

Lena sa...

Ta en fika istället ;)

Katharina sa...

Tänk att det gjorde jag. Eller ja, jag åt en muffins eller två i alla fall. =)

Malin sa...

Helt rätt!