onsdag 18 februari 2009

Förhörd på pizzanumren

Idag orkade vi inte laga mat här hemma. Alltså frångick vi vårt tidigare beslut och ringde till pizzerian.

- ...lotts pizzeria*
-Hej, jag skulle vilja beställa en Orientale...
- Var det bra så?
- ...utan lök.
- Var det bra så?
- Nej, jag skulle vilja ha en Deniro också.
- Vilket nummer är det?
- Hmm, 61.
- Nej det är det inte! Det är 63!
- Öh, jaha... då har jag nog en gammal broschyr.
- Ja. Var det bra så?
- Ja tack, sen var det bra så.
- 15 minuter.
*klick*

Förhörd på pizzanumren av pizzabagarn, och jag hade fel. Oj oj oj. Han var dessutom lite uppretad över att jag svarade fel. Pizzorna var dock helt OK den här gången, så vi är lite inne på att se mellan fingrarna med det där tidigare beslutet.

* Varför börjar de alltid prata innan luren är vid munnen?

1 kommentar:

Lena sa...

Jag tror det är en typisk pizzeriagrej, ibland kan man ha fullständigt omöjliga konversationer med pizzabagare eller vem det nu är som svarat. Lustigt. Tur att pizzan vad god i alla fall. :)