tisdag 10 februari 2009

Provsitta och fråga

Sitter och försöker få grepp om den djungel som det här med bilbarnstolar är. Fred har ett babyskydd nu som vi har hyrt på Barnvagnscentralen i Borås och det ska lämnas tillbaks om en månad, därmed är det hög tid att köpa nästa stol. Men jösses vad mycket det finns att välja på. Och givetvis vill man ju ha den som är bäst och säkrast, men hur sjutton vet man vilken det är? Försöker kolla tester och omdömen. I nuläget är jag inställd på antingen Maxi Cosi Mobi eller BeSafe Izi Kid x2. Fast egentligen har jag ingen koll känns det som, varför inte likagärna en Britax Hiway? Vi får ta oss en sväng till lite återförsäljare och provsitta och fråga lite skulle jag tro.

Bilden kommer från www.ntf.se.

2 kommentarer:

Christel sa...

Hej goding!
Nä, stolar är inte det lättaste. Vi har varit väldigt nöjda med vår Britax...dyr men bra...

Hoppas allt är bra! Har du tänkt titta över till mig ikväll på lite me&i?

kram kram från plan 3 på BLR - plan 3 som just nu blir ombyggt under båller och bång. Vi sitter alla med gula öronproppar OCH hörlurar med musik på högsta volym...(country för mig...har upptäckt att jag jobbar bra till just country...mysko men sant:-)

Lena sa...

Hej, vi har en Brio Zento, helt ok och näst bäst i säkerhetstest när vi köpte den. (dessutom finns en praktiskt instruktionsfilm på Brios hemsida, det du!) I vår nya bil har vi lite mer plats så nu sitter Oliver lite bättre, i den gamla blev han så upprätt med en gång. Men det gick det med!