onsdag 4 februari 2009

Här var tydligen förhållandena helt perfekta

Jag förvarar Fredx gamla avlagda kläder i platslådor, en låda för respektive storlek han vuxit ut (idén kommer från min eminenta storasyster). Hittills har vi fyllt två lådor. En med 56-kläder och en med 62-kläder. Nu är det dags för 68-kläder. Eftersom kläderna blir större för varje storlek (det är helt naturligt och ska vara så) och dessutom fler så köpte jag en större plastlåda för 68-kläderna. Jag har inte börjat fylla den än, och härom dagen när Fred var lite kinkig så satte jag honom i lådan. Inte som straff, utan mer i ett försök att se om det kunde roa honom lite. Och se det kunde det. Han blev tyst, och jag grejade lite med att röja i min lilla syhörna. När jag vänder mig om igen och kollar på Fred så sitter han inte i lådan längre, han har ställt sig upp. Nog för att han försökt ställa sig upp genom att dra i bordsben eller människoben ett litet tag, men jag har trott att han är för klen. Men här var tydligen förhållandena helt perfekta. Kanten att hålla i var lagom högt upp, och den var lätt att hålla fast i. Det var lätt att ta spjärn med fötterna för när man gled så hamnade de snabbt mot en av lådans kanter. Bilderna nedan är dock inte från det första tillfället när han ställde sig upp, då fanns inte kameran i närheten. Men man är väl inte dummare än att man utnyttjar lådan vid fler tillfällen när Fred ska hållas på gott humör.

Den uppmärksamme ser att här har vi tagit till två knep - lådan och nakenfis. För som vi alla vet, får man bara vara naken så känns allt lite lättare. Tänk er då att få vara naken i en plastlåda - kommentarer är överflödiga.

4 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

*ler med hela ansiktet*
Så härligt dessa bilderna är!
Wow!!!

Anonym sa...

Så otroligt gulligt! Vilken fin kille!

Lena sa...

Fantastiskt av Fred! Naked in a box liksom. Är det här med nakenfis något vi kan rekommendera våra studenter i strävan att få dem att lyckas med sina studier? Frågan är om vi kanske måste börja plasta in våra möbler i bibblan... :)

Kristallena sa...

Fred är ju ohyggligt gullig som nakenfis i lådan, det kan jag hålla med om. Däremot tror INTE jag att jag skulle vilja ha studenterna nakna i bibblan! Där är det förhoppningsvis bara informationssökning som behöver rekommenderas.