onsdag 18 februari 2009

Lite om att jag stickar

Jag har ju skrivit lite om att jag stickar. Så vad stickar jag då? Jo, jag började på en tröja när jag var på stickskola i julas. Storleken på tröjan är densamma som Fred använder nu, så det är lite bråttom med den. Det vore för tråkigt om tröjan var förliten när den var färdig. Jag har kommit ungefär halvvägs, men tror att jag ska vara färdig hyfsat snart, om jag bara stickar på lite. Och det är det jag gör nu på kvällarna i soffan. Tur att stickningen är liten och smidig, så att man kan sitta i soffan. Skulle vara jobbigt om det vore så här:

På bilden stickar man tydligen en matta. Jag fick nys om det hela via bloggen Hello Tiger. Det är företaget FLOCKS som även gör sittpuffar i storstickning. Rätt coolt.

1 kommentar:

Lena sa...

ja, och svårt att typ sitta på tunnelbanan med stickningen...