fredag 20 februari 2009

Helt ensam är jag

Sitter i soffan, stickar och kollar längd-VM samtidigt, helt ensam är jag. Hälften av den manliga delen av familjen ligger på balkongen och sover, andra halvan ligger i sängen och sover. Maken är hemma och är sjuk idag. Eller han är nog faktiskt mer än sjuk. Han är RIKTIGT sjuk. Mansförkylning tror jag det kallas. Han kom upp i morse, lallade in i köket där jag och Fred höll på att göra puréer att frysa in, och sa "Det har varit ett nöje att känna er". Sen fick han i sig lite yoghurt med blåbär och lallade sedan tillbaks till sängen igen.

Just det ja, kusinens mor (dvs min syster) låter meddela att han visste faktiskt vad bilderna på tvål, kyrka och kam föreställde. Och det var det många andra barn som inte visste enligt talpedagogen. Jag tror hon skämdes lite för det där med strykjärnet...

Inga kommentarer: