fredag 2 januari 2009

Spännande 2009!

Jaha. Nytt år var det då ja. Höjdpunkten är att få byta kalender. Sånt går jag igång på, en ny almanacka. Hittills har det bara passerat två dagar av det nya året men utifrån dessa två dagar så ser det ut som att 2009 ska bli ett "gör det själv"-år. Gårdagen ägnades åt att göra storkok puréer till Fred. Så nu har vi mängder av portioner i frysen. Smakerna är broccoli, morot, potatis och persiljerot & palsternacka. Därefter påbörjades en ny mössa. Får se om den är till mig eller L. Jag menar varför köpa när man kan sticka en själv? Givetvis var vi ute och gick en sväng i det underbara vädret igår också, 8 km - 1,5 h. Fred sovsom en stock.

Idag har jag bakat bröd och kakor, stickat lite mer och det har blivit en promenad till. Bara halva distansen idag dock.

Året som gick då? Jag ser att bloggare både här och där sammanfattar sitt 2008. Det orkar jag inte med. Jag bara konstaterar att 2008 var ett fantastiskt år. Först kom magen, sen kom Fred, därefter nya sömnvanor. I och med dessa saker har jag fått massa nya insikter, nya vänner och nya känslor.

Jag har lite svårt att tro att 2009 blir som 2008. Inte sagt att det blir sämre, bara annorlunda. Jag menar vi väntar ju faktiskt på något stort i år också. Spännande 2009! Välkommen!

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

Se gärna bakåt, och tänk framåt - MEN LEV VARJE ÖGONBLICK!