torsdag 29 januari 2009

Skulden

Kom just på att jag har två böcker som är försenade på biblioteket här i stan. Man blir lätt van vid att få påminnelser via mail om att lånen är på väg att gå ut. Det får man nämligen på ett annat ställe jag brukar låna böcker. På det andra stället har man heller inga böter om man är sen med en bok. Men det har man här i stan. Satt och kände mig lite rutten över att ha den där lilla skulden, och funderade på när jag skulle hinna till biblioteket härnäst och lämna mina böcker och betala min skuld. Slog på TV:n och hamnade mitt i Lyxfällan. Det gav lite perspektiv. Går man 19 5o0 back varje månad - då har man fog att känna sig rutten. Fast jag tänker nog försöka ta mig till biblioteket så snart som möjligt ändå, 18 kronor är ju ändå 18 kronor. Och det ökas ju på med en krona per bok varje dag... vips så är det 19 500 (eller?).

1 kommentar:

Lena sa...

För 18 kr kan man få en våffla med två kulor på vissa ställen. Glass alltså :)