söndag 25 januari 2009

Senare på kvällen igår

Vi pysslade med lite mer senare på kvällen igår. Fred beslöt sig för att min famn inte var det bästa stället att vara på när jag bar honom. Eller så blev han väl för nyfiken på något annat, hur som helst så lämnade han famnen abrupt och landade lite väl hårt på golvet. Det hela resulterade i massa skrik, lite kräkningar, några timmar på barnakuten, ett konstaterande om en lätt hjärnskakning, lite röntgenbilder, en övernattning på en korttidsavdelning på sjukhuset med övervakning (blodtrycks- och pulskontroller) över natten och idag på morgonen en friskförklarad Fred. I och för sig har han fortfarande en enorm bula och huvudvärk, men han är tillbaks till sitt gamla vanliga jag igen, som skönt är. Och man är ytterligare en erfarenhet rikare.

Man lär sig så länge man får lever.

4 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

Skönt att allt är v'l med honom igen.
Kram till hela er familj.

Cecilia sa...

Ja, det är skönt att Fred är sig själv igen. Att ha sådan huvudvärk kan inte vara lätt.
Ta hand om er. Kram

Lena sa...

Oj oj oj så det kan gå! Skönt att Fred mår bra igen. Blev det en riktig Tom & Jerrybula? Det låter som att han siktar på att bli utbrytarkung! Krama honom från mig!

Bodil sa...

Skönt att det gick bra med Fred.
Men så sant, "hela livet är ett lärande"
Man vet inte vad man måste lära sig nästa dag.
Ha det gott och krama Fred från mig.