tisdag 20 januari 2009

Anledningen till att jag går

Det här med Dagens promenad. Jag kanske ska förklara det lite grann. Största anledningen till att jag går är att jag har begåvats med en son som inte vill sova inomhus (såvida han inte har ett bröst i munnen). Men om han ligger i vagnen ute så sover han gott. Nu bor vi inte så att jag kan ställa ut vagnen hur som helst här utanför. Inte heller har vi hiss så att jag kan testa att söva honom ute och sedan ta in hela vagnen för att sätta ut den på balkongen eller så. Alltså återstår det att promenera. Och det är ju rätt bra egentligen, för en kvinna i sina bästa år som lever sitt liv vid en kakburk. Och det är ju faktiskt väldigt skönt också. Sen blev det bara så att jag började blogga om det.

Och sträckan jag går då? Det är några som undrat över hur jag vet hur långt jag egentligen går. Det finns en fiffig funktion på eniro.se. "Mät sträckan" heter den, och med den kan man göra just vad namnet antyder. Himla fiffigt. Sen försöker jag att inte gå precis samma väg varje dag, och det är faktiskt inte särskilt svårt. Och det är roligt att se något nytt varje dag dessutom.

Fast jag kan ju erkänna att jag längtar lite efter varmare och soligare väder så att jag kan sitta ute på gården och ha honom i vagnen därute. Men tills den tiden kommer så knallar jag på.

Inga kommentarer: