söndag 4 januari 2009

Fina dagar

Oj vilka fina dagar det varit det senaste. Det är nästan så att man vill nypa sig i armen varje dag för att det är sån strålande sol. Vi var ute på en liten promenad idag också, runt Härlanda tjärn. Det är himla skönt att ha nära till naturen dagar som de här. Vid badplatsen där var det tjockt med folk vill jag lova. När vi kom ner till tjärnen konstaterade vi att här hade nog alla Göteborgs barnfamiljer stämt träff idag. Alla var där kändes det som, och många hade skridskor. Vi knatade i alla fall runt tjärnen, det tar ungefär 30 minuter. När vi kom tillbaks till ursprungsplatsen igen var det ändå mer folk. Där var en lång kö av bilar som letade parkering på parkeringsplatsen, och vägrenen var full av bilar. Vet i katten om det gick att åka skridskor där alls utan att krocka med någon annan vid lunchtid. Lite skillnad kan jag tänka från min moster och mina kusiners skridskoäventyr på sjön vid deras hus därute i skogen.

Imorgon börjar vardagen här hemma. L gör första arbetsdagen för 2009 och jag och Fred blir ensamma hemma igen. Inga mer sovmorgonar när L är snäll och går upp med Fred. Ingen mer hjälp att bära vagnen i ett stycke upp och ner för trappan (jag orkar inte bära vagnen helt själv, utan jag måste montera isär den). Eller ja, inte förrän på tisdag i alla fall, då är det ju söndag igen.

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja visst har det varit fina dagar! Hoppas det fortsätter med det under 2009. Imorgon ska Stefan jobba har han fått för sig och jag börjar på torsdag igen. Tiden går alldeles för fort när man har fina dagar :)

mia sa...

Tänk att det fortfarande är så populärt att åka skridskor på Härlanda tjärn! Så många vintrar som vi gjorde det som barn och det var ca 50 år sen. Jag minns det som det var igår!