onsdag 7 januari 2009

Ett nytt lånekort

I mellandagarna tog jag mig i kragen och gick till biblioteket för att skaffa mig ett nytt lånekort. Ja först letade jag ju en massa här hemma såklart, i jackor och väskor och vagnar. Men ingenstans stod det att finna. Så jag konstaterade att det var borta för gott. Kom till biblioteket och bibliotekarien undrade om jag verkligen inte skulle hitta det. Nej, svarade jag, det är borta. Vad kostar ett nytt, undrade jag sedan. 25 kronor blev svaret. Billigt tänkte jag och funderade på om man skulle slå till på två. På ett annat ställe jag känner till tar man nämligen 50 kronor för nya lånekort. Men å andra sidan så kanske det var mellandagsrea här, det vet man ju inte. Hur som helst, ett nytt fint kort fick jag. Himla bra, nu är det bara till att låna på igen!

Inga kommentarer: