måndag 29 december 2008

Stickskola

Jag är på stickskola hos min syster och mamma. Meningen var egentligen att det skulle vara en virkningsskola, men det urartade till en stickningsskola istälet. Och helt plötsligt har jag tre stickningsprojekt på gång. Eller ja, på gång och på gång. Jag har stickor och jag har garn, och mönster till en tröja, ett ipod-fodral och en mössa. Tröjan har jag börjat på två gånger, sen har det spruckit. Det är när jag ska sticka aviga som det strular till sig för mig. Så nu har mamma sagt att hon ska sticka första varvet på tröjan åt mig. Då tyckte systern att jag skulle börja på mössan istället. Så det gjorde jag. Jag kom halvvägs in på halva varvet innan det strulade till sig för mig igen. "Ska jag sticka första varvet åt dig?" frågade systern. Jo, det kanske vore bra. Så nu bloggar jag istället för att sticka. Vi får väl se om jag lär mig sticka någon gång...

1 kommentar:

bollebygdsbo sa...

*ler*
Du har ju lärt dig nu.
Halva mössan är ju stickad.
Dessutom har du lärt dig maska av också.
Snart är det massor av stickade alster som kommer att var märkta med "kanon".