torsdag 4 december 2008

Igår

Igår var vi i Sandared jag och Fred. Vi var och hälsade på kollegan Lena och underbara sonen Oliver (jo, Lena är också underbar, men det brukar man inte skriva ut när personen i fråga har uppnått en viss ålder). Där fick vi jättegod skink- och broccolipaj och så smarrig drömtårta. Efter besöket i Sandared åkte vi vidare till Bollebygd och hälsade på Freds gammelmormor och gammelmorfar och hjälpte till att röja ur deras lägenhet eftersom de just haft turen att få en ny jättefin lägenhet på ålderdomshemmet. Det var en del grejer som skulle till nya lägenheten och en del grejer som skulle slängas. Bland det som skulle slängas norpade jag bland annat åt mig en brödkavel. Himla bra för vår är så kass och maken har sagt att han ska köpa en ny till mig i julklapp. Men vem vill ha en kavel i julklapp liksom!? Nu får han tänka om och ge mig något roligare istället.

1 kommentar:

Lena sa...

Du får GÄRNA säga att jag är underbar Kakan! hehe