fredag 5 december 2008

En av mina favoritserier

Upptäckte just att en av mina favoritserier när jag var yngre finns att köpa på dvd. Visst vilka serier finns inte att få på dvd nu för tiden, men jag hade inte tänkt på att kolla efter den här: Lois & Clark!
När jag läser beskrivningen om serien på cdon.com blir jag dock lite förundrad.
En STÅLMAN är precis vad en värld full av datorer, feminism och kaffe latte behöver! Följ med på spännande och högtflygande äventyr med allas vår superhjälte i denna välgjorda serie.
Öööh? Varför behövs en STÅLMAN i en värld full av datorer, feminism och kaffe latte?! Är detta negativa saker som måste bekämpas? Stålmannen finns väl där ändå för att bekämpa brott i allmänhet och Lex Luthor i synnerhet? Eller är är Lex kanske feminist och lattemorsa? Har jag missat nåt? Någon som har koll?

Hur som helst, det vore roligt att kolla serien igen. Den är förövrigt skyldig till en av mina största gråtattacker orsakade av film eller TV. Till mitt försvar ska kanske sägas att Clark var tvungen att åka tillbaks till rymden, trots att han och Lois älskade varandra, och att jag var 16 år eller nåt.

Även denna bild har jag lånat från cdon.com.

Inga kommentarer: